Sandro Botticelli
Sandro Botticelli's Oil Paintings
Sandro Botticelli Museum
c. 1445 – May 17, 1510. Italian painter.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  
  

Sandro Botticelli.org, welcome & enjoy!
Sandro Botticelli.org
 

unknow artist
Femei pe plaja

ID: 77905

unknow artist Femei pe plaja
Go Back!



unknow artist Femei pe plaja


Go Back!


 

unknow artist

  Related Paintings of unknow artist :. | Portrait of Joana de Braganca | Still life floral, all kinds of reality flowers oil painting 193 | Two Rabbits and three pigeons 069 | Realistic Rose | Sunday Evening |
Related Artists:
fredrik westin
Fredric Westin, född den 22 september 1782 i Stockholm, död 13 maj 1862 i Stockholm, historie- och porträttmålare. Westin hade varit elev hos Lorens Pasch d.y. och Louis Masreliez på Konstakademien. Sedan han 1808 blivit kallad till akademiens agr?? och förordnad till konduktör vid kungliga museet blev han 1812 invald i Konstakademiens styrelse. Han blev 1815 vice professor och 1816 professor vid Konstakademien. Där var han också 1828-1840 direktör. 1843 utnämndes han till hovintendent. Till hans tidigare skede och till hans främsta alster hör "Dagens stunder", fyra dörrstycken i Karl Johans sängkammare på Rosersbergs slott med antikiserande figurer: Aurora som strör blommor över jorden, Apollon med sitt fyrspann, Diana följd av Aftonrodnaden samt Natten med sitt stjärnströdda dok (1812-13). På Säfstaholms slott finns "De fyra årstiderna presiderade av jordens gudinna" (1843), på Rosendals slott "Hebe med örnen" (1832) och "Flora bekransande Linn??s byst" (1843) och vid Stockholms universitet "Musiken, föreställd av en grupp unga flickor". Han målade också kompositioner ur den svenska historien ("Olof Skötkonungs dop", "Lutherska lärans antagande"). Westin målade en stor mängd porträtt då han under Karl XIV Johans tid var konstnären på modet. Som porträttmålare var han dock inte enhälligt uppskattad. En kritiker som Silverstolpe beklagade 1809 att en konstnär som "äger så mycken färdighet till stöd för sitt sökande av idealet" sysselsatte sig med en konst av så lågt värde och hoppades att han "måtte återvända från den platta verkliga världen till den poetiska." Hammarsköld menade 1818 att av de svenska konstnärerna var det Westin som hade de ringaste anlagen för porträttmålning. Scholander kallade hans porträtt för "vaxgubbar". Andra hade lovord att fälla över Westins porträtt. Gerss ansåg att Westins porträtt hade likhet och behag i uttrycket, enkelhet i ställning och klädsel, urval av natur i formerna och säkerhet och sanning i utförandet. Wennberg kallade honom "den förste svenske tecknarens Lorenz Paschs så värdige fosterson". Under Karl XIV Johans tid målade han rad porträtt på kungafamiljen. 1824 målade han en populär allegori över kronprinsessan Josefinas ankomst till Sverige, där Saga i gul och blå dräkt sitter på marken framför en runsten och blickar upp mot skyn där kronprinsessan i röd och vit dräkt svävar ned på en molntapp omgiven av tre amoriner. 1838 målade han Karl XIV Johan till häst på Ladugårdsgärdet hälsande med den trekantiga hatten. Efter att Sandbergs altartavla för Sankt Jacobs kyrka hade underkänts vände sig de ansvariga till Westin med uppdraget att måla en altartavla. Målningen, "Kristi förklaring" var klar 1828 och resultatet blev både hyllat och kritiserat. Andra altartavlor av Westin finns i Kungsholms kyrka ("Kristi uppståndelse", 1825), Åbo domkyrka ("Kristi förklaring", 1836), Uddevalla kyrka ("Kristus välsignar barnen") samt Carl Gustafs kyrka ("Kristi begravning", 1832).
ASAM, Egid Quirin
German Baroque Era Sculptor, 1692-1750 Sculptor, stuccoist, painter and architect, son of Hans Georg Asam. After working with his father, he was apprenticed to Anton Faistenberger in Munich to learn sculpture. He presumably accompanied his brother Cosmas Damian Asam to Rome (1711-13), where he studied works by Bernini. In 1724 he became a valet and court stuccoist to the Prince-Bishop of Freising and in 1730 a valet to the Elector of Bavaria.
Albert Fitch Bellows
Nov.29.1829-Nov.24.1883, American landscape painter of the Hudson River School, was born at Milford, Massachusetts. He first studied architecture and opened his own architectural firm in 1849, but quickly turned to painting. From 1850 to 1856 he taught at the New England School of Design in Boston. He resigned his post to travel and study abroad, and spent time in Paris and at the Royal Academy at Antwerp as well as in England. He exhibited his first work at the National Academy of Design in 1857, becoming a full member in 1861, and he settled in New York City in 1858 on his return to America. Bellows spent most of his remaining career in New York, though he briefly moved to Boston. He visited Europe again in 1867. In New York he kept a studio in the same building as many of the notable Hudson River School artists of the time. His landscape work of the 1860s is fully in the late Hudson River School tradition, though Bellows depicted people more prominently in his landscapes than most other artists. He excelled at figurative scenes. Bellows also differed from most Hudson River School artists in that he became skilled at watercolor, and authored a respected book on the subject titled "Water-Color Painting: Some Facts and Authorities in Relation to Its Durability". He eventually maintained two studios, one for oil paintings and one for watercolor. He was a member of the American Watercolor Society, and an honorary member of the Royal Belgian Society of Water-Colorists. Bellows also mastered etching??along with Samuel Colman he was possibly the only other Hudson River School artist to do so??and became a member of the New York Etching Club, the Philadelphia Society of Etchers and the Royal Society of Painter-Etchers and Engravers in London, England, an esteemed professional organization whose members included James McNeil Whistler and Francis Seymour Haden. He died in Auburndale,






Sandro Botticelli
All the Sandro Botticelli's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved